12 September 2010

mijn blog

I had an assignment in my Dutch as a second language class to write a blog post about life in Belgium. I thought I would post it here. The clever among you can no doubt figure out what it's about.


Ik vind België een heel interessant land, doordat het is een land met veel geschiedenis. Ik heb naar plaatsen van de eerste en de tweede wereld oorloogs gegaan. Bastogne is een speciaal plaats voor mij want mijn nonkel heeft in de "Battle of the Bulge" gevechten. De "In Flanders Fields" musea in Ieper maakt mij droevig. De muziek, de beelden, en de verhalen brengen de realiteit aan de historische gebeurtenissen. Er zijn ook kastelen, meesterwerken van de kunst, kathedralen, en diverse andere interessante dingen. Maar het meest speciaal deel van België is het volk.

De mensen van België hebben een reputatie voor zijn verlegen en gesloten. Dat is niet mijn ervaring. We hebben veel vrienden in onze buurt, onze kerk, en de school van onze kindjes. We
hebben vriendelijkheid en gastvrijheid gezien. We hebben ook vrienden van over de hele wereld. We hebben in onze nederlands cursussen mensen van Noord en Zuid Amerika, Europa, Azië, Afrika en Australië ontmoet.
Hebben we in our English cursussen Mensen van Noord en Zuid Amerika, Europa, Azië, Afrika en Australië Ontmoet.

Waarom niet komen en zie voor jezelf?

1 comment:

Sarah Mae said...

Oddly enough, I understood a lot of that. It was like a cross of English and German... with a few things that I didn't understand. :)